Interieurdesign voor bedrijven/retail

Merkbeleving zichtbaar maken

De HartgersGroep helpt witgoed bedrijf Aad Stolk om hun merk beter zichtbaar te maken. Aad Stolk is een traditioneel witgoedbedrijf en heeft moeite om staande te blijven tussen de prijsvechters. Wat Aad Stolk uniek maakt in deze wereld, is dit zij niet alleen witgoed en andere electronica verkopen, maar dat zij dit ook repareren. In de marketing ligt hierop de focus. 

Opdrachtgever
HartgersGroep
Disicpline
Interieurontwerp
Uitwerking
Voorstel
Datum
Juni 2016

Hoewel Aad Stolk een prachtig bedrijf is en uniek is met zijn uitgebreide reparatieservice is dit in de winkel niet of nauwelijks zichtbaar. Een gemiste kans voor de organisatie, zeker in een markt waarbij repareren (in plaats van altijd maar nieuw kopen) weer steeds meer wordt gewaardeerd.

Aangezien de HartgersGroep zich de komende periode inzet op het verbeteren van de zichtbaarheid van het merk via een marketingcampagne willen zij graag voorstellen om ook de inrichting van winkel aan te sluiten op de merkbeleving. 

Fijn dat er met relatief eenvoudige ingrepen, zo kan worden bijgedragen aan de merkbeleving. Ik ga dit plan met trots presenteren bij de opdrachtgever.

- Vincent

02. De oplossing

Voor de HartgersGroep heb ik een eerste voorstel uitgewerkt, met eenvoudige ideeën om de fysieke winkel aan te laten sluiten bij de stijl van nu én hun unieke waarde zichtbaar te maken. Het belangrijkste is dat het voor (potentiele) klaten van Aad van der Stolk direct duidelijk is dat zij een unieke reparatieservice bieden. Dit element moet dus duidelijk zichtbaar in de winkel aanwezig zijn.

Mijn voorstel is dan ook om een reparatiebalie te creëren met een ambachtelijke look en feel. De eye-catcher is het pegboard met gereedschap. Hierdoor is vanaf grote afstand zichtbaar dat dit de reparatiebalie is en straal je daarnaast uit dat je de reperatie in huis kunt oplossen.

Daarnaast is de winkel vanaf de straat nu niet heel goed zichtbaar. Dit kan eenvoudig verbeterd worden door te werken met een etalage. Om niet teveel ruimte en geld hieraan op te offeren kun je goed werken met een combinatie van een fysieke etalage (de producten) en grafische elementen in de vorm van bestickering op het raam. Dit is een relatief goedkope manier en toch erg effectief.